„Fantasztikus tanító nénim volt az általános iskola első osztályában, ezért már akkor elhatároztam, én is pedagógus szeretnék lenni. A későbbiek során is igazi példaképek álltak előttem a katedrán, ami még jobban megerősített a pályaválasztásban. Így lettem biológia-földrajz szakos tanár.
A mai napig imádom a munkámat, egy percig sem bántam meg a döntésemet. Szeretem a gyerekeket, jól érzem magam közöttük, könnyen megtalálom velük a közös hangot. S hogy több évtizednyi tanítás után sem veszítettem a kezdeti lendületből, azt leginkább nekik köszönhetem. Belőlük merítek motivációt. Nagyon is igaz az a mondás, hogy a fiatalok között mindenki fiatal marad.
Nem értek egyet azokkal, akik a mai ifjúságot negatív jelzőkkel látják el. Semmivel sem rosszabbak a korábbi nemzedékeknél. Egyszerűen csak másmilyenek. Nekünk, tanároknak, pedig meg kell találnunk azokat az új módszereket, amelyekkel közelebb lehet kerülni hozzájuk, fel lehet ébreszteni a figyelmüket. Ők már a digitális kultúra gyermekei, abban érzik otthon magukat, s ebben kiemelkedő teljesítményekre képesek. A jövő kihívásaira mi készítjük fel őket, az oktatás során ezért a régi eszközök mellett, a kor legújabb vívmányait is használnunk kell. Fantasztikus sebességgel jár az agyuk, nagyon sok információt képesek befogadni és azonnali magyarázatokat, válaszokat várnak. Tartanunk kell a lépést ezekkel az igényekkel.
Budapesthez közel nőttem fel, Vácott jártam középiskolába. Egy évig tanítottam a fővárosban, majd Pécsre kerültem, a kilencvenes évek végén pedig visszajöttem Budapestre. Nagyon szerettem volna a II. kerületben, egy olyan suliban dolgozni, ahol a sport és a művészet egyaránt nagyobb hangsúlyt kap. A kívánságom azonnal teljesült, a Csik Ferencben éppen biológia-földrajz szakos tanárt kerestek, és fel is vettek. A legjobb helyre kerültem, soha nem is vágytam el innen. Nagyszerű kollégáim vannak, minden reggel örömmel jövök be közéjük. De az iskolaépület maga is jó érzéssel tölt el, karbantartott, szép környezetben taníthatjuk a gyerekeket. Azt hiszem ez mindannyiunk számára fontos.
Földrajz tanárként visszatérő témánk a klímaváltozás és a környezetünk megóvása. Szerencsére a gyerekeket nagyon érdekli a jövőjük, én pedig igyekszem felelős szemléletet kialakítani bennük. S bár klímaszorongó tanítvánnyal még nem találkoztam, láthatóan megértették, hogy a jövő elsősorban rajtuk és az ő mindennapi, apró cselekedeteiken múlik. A Csik „Örökös Ökoiskola”, ezért a környezettudatosságra való nevelést a mindennapi életünkbe is beépítettük. A szelektív hulladékgyűjtéssel kezdtük, majd a szülők segítségével az udvart szépítettük, zöldítettük, az alsósoknak pedig már saját kiskertjük van. Számukra heti egyszer, az órák között, ökoszünetet is tartunk. Újrahasznosítási kiállításaink, zöld faliújságunk, természetjáró szakkörünk segíti a szemlélet megerősödését. A fenntarthatósági hétre számos programmal készülünk, ezeket beépítjük a tanórák tartalmába, szakembereket, klímakutatókat hívunk előadást tartani.
Élsportoló ugyan nem voltam, de mindig szerettem mozogni, tornáztam és atletizáltam. Már itt tanítottam, amikor elvégeztem egy aerobik oktatói tanfolyamot és a mai napig tartok foglalkozásokat. A sport sok mindenre megtanít bennünket és ezt a diákjainkon is látom. Akik magas szinten versenyeznek, azok céltudatosabbak, kitartóbbak, teherbíróbbak az átlagos tanulóknál. Lehet, hogy a sok edzés miatt nem tudnak nap mint nap készülni a feleltetésekre, ám amikor konkrét célt tűzünk ki eléjük, ami lehet egy kis, illetve, nagy érettségi, vagy egy vizsga, akkor mindent beleadnak és sikerrel veszik a legnehezebb akadályt is.
A szomszédos Vitéz utcában sétálva gondoltam arra, hogy milyen jó lenne itt lakni. A virágos előkertek, a fás részek nagyon vonzottak, s ez a kívánságom is szinte azonnal teljesült. Szeretek itt élni, s örömmel néztem végig a Margit körút újjászületését. Amikor ide költöztem szürke volt és lehangoló, ám az utóbbi években valóban megtelt élettel. A Bem utcával való találkozásánál kialakult oázist különösen szeretem, van, hogy csak azért sétálok végig a negyeden, hogy gyönyörködjek benne. A kis üzleteket is imádom, nemrégiben fedeztem fel a Margitkát, ahol a vintage ruhabolt hátsó részében minikiállítás látható. Nekem fontosak ezek a személyes, emberi találkozások. Tökéletes otthonra leltem, itt, a Margit-negyedben.”
Vincze Judit igazgató-helyettes Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium 1027 Medve utca 5-7. www.csikferenc.hu
#margitnegyedarcai: Vincze Judit
„Fantasztikus tanító nénim volt az általános iskola első osztályában, ezért már akkor elhatároztam, én is pedagógus szeretnék lenni. A későbbiek során is igazi példaképek álltak előttem a katedrán, ami még jobban megerősített a pályaválasztásban. Így lettem biológia-földrajz szakos tanár.
A mai napig imádom a munkámat, egy percig sem bántam meg a döntésemet. Szeretem a gyerekeket, jól érzem magam közöttük, könnyen megtalálom velük a közös hangot. S hogy több évtizednyi tanítás után sem veszítettem a kezdeti lendületből, azt leginkább nekik köszönhetem. Belőlük merítek motivációt. Nagyon is igaz az a mondás, hogy a fiatalok között mindenki fiatal marad.
Nem értek egyet azokkal, akik a mai ifjúságot negatív jelzőkkel látják el. Semmivel sem rosszabbak a korábbi nemzedékeknél. Egyszerűen csak másmilyenek. Nekünk, tanároknak, pedig meg kell találnunk azokat az új módszereket, amelyekkel közelebb lehet kerülni hozzájuk, fel lehet ébreszteni a figyelmüket. Ők már a digitális kultúra gyermekei, abban érzik otthon magukat, s ebben kiemelkedő teljesítményekre képesek. A jövő kihívásaira mi készítjük fel őket, az oktatás során ezért a régi eszközök mellett, a kor legújabb vívmányait is használnunk kell. Fantasztikus sebességgel jár az agyuk, nagyon sok információt képesek befogadni és azonnali magyarázatokat, válaszokat várnak. Tartanunk kell a lépést ezekkel az igényekkel.
Budapesthez közel nőttem fel, Vácott jártam középiskolába. Egy évig tanítottam a fővárosban, majd Pécsre kerültem, a kilencvenes évek végén pedig visszajöttem Budapestre. Nagyon szerettem volna a II. kerületben, egy olyan suliban dolgozni, ahol a sport és a művészet egyaránt nagyobb hangsúlyt kap. A kívánságom azonnal teljesült, a Csik Ferencben éppen biológia-földrajz szakos tanárt kerestek, és fel is vettek. A legjobb helyre kerültem, soha nem is vágytam el innen. Nagyszerű kollégáim vannak, minden reggel örömmel jövök be közéjük. De az iskolaépület maga is jó érzéssel tölt el, karbantartott, szép környezetben taníthatjuk a gyerekeket. Azt hiszem ez mindannyiunk számára fontos.
Földrajz tanárként visszatérő témánk a klímaváltozás és a környezetünk megóvása. Szerencsére a gyerekeket nagyon érdekli a jövőjük, én pedig igyekszem felelős szemléletet kialakítani bennük. S bár klímaszorongó tanítvánnyal még nem találkoztam, láthatóan megértették, hogy a jövő elsősorban rajtuk és az ő mindennapi, apró cselekedeteiken múlik. A Csik „Örökös Ökoiskola”, ezért a környezettudatosságra való nevelést a mindennapi életünkbe is beépítettük. A szelektív hulladékgyűjtéssel kezdtük, majd a szülők segítségével az udvart szépítettük, zöldítettük, az alsósoknak pedig már saját kiskertjük van. Számukra heti egyszer, az órák között, ökoszünetet is tartunk. Újrahasznosítási kiállításaink, zöld faliújságunk, természetjáró szakkörünk segíti a szemlélet megerősödését. A fenntarthatósági hétre számos programmal készülünk, ezeket beépítjük a tanórák tartalmába, szakembereket, klímakutatókat hívunk előadást tartani.
Élsportoló ugyan nem voltam, de mindig szerettem mozogni, tornáztam és atletizáltam. Már itt tanítottam, amikor elvégeztem egy aerobik oktatói tanfolyamot és a mai napig tartok foglalkozásokat. A sport sok mindenre megtanít bennünket és ezt a diákjainkon is látom. Akik magas szinten versenyeznek, azok céltudatosabbak, kitartóbbak, teherbíróbbak az átlagos tanulóknál. Lehet, hogy a sok edzés miatt nem tudnak nap mint nap készülni a feleltetésekre, ám amikor konkrét célt tűzünk ki eléjük, ami lehet egy kis, illetve, nagy érettségi, vagy egy vizsga, akkor mindent beleadnak és sikerrel veszik a legnehezebb akadályt is.
A szomszédos Vitéz utcában sétálva gondoltam arra, hogy milyen jó lenne itt lakni. A virágos előkertek, a fás részek nagyon vonzottak, s ez a kívánságom is szinte azonnal teljesült. Szeretek itt élni, s örömmel néztem végig a Margit körút újjászületését. Amikor ide költöztem szürke volt és lehangoló, ám az utóbbi években valóban megtelt élettel. A Bem utcával való találkozásánál kialakult oázist különösen szeretem, van, hogy csak azért sétálok végig a negyeden, hogy gyönyörködjek benne. A kis üzleteket is imádom, nemrégiben fedeztem fel a Margitkát, ahol a vintage ruhabolt hátsó részében minikiállítás látható. Nekem fontosak ezek a személyes, emberi találkozások. Tökéletes otthonra leltem, itt, a Margit-negyedben.”
Vincze Judit
igazgató-helyettes
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
1027 Medve utca 5-7.
www.csikferenc.hu
Fotók: Walton Eszter
Keresés a honlapon
Legutóbbi bejegyzések
Hírarchívum